صدور مجوز به ۱۴۰ کسب و کار در حوزه تاکسی آنلاین| نبود نوآوری و خلاقیت؛ علت موفق نبودن برخی از آنها
عضو هیئت مدیره اتحادیه و انجمن صنفی کسب وکارهای مجازی با بیان اینکه به بیش از ۱۴۰ کسب و کار در حوزه تاکسی آنلاین مجوز دادهایم، گفت: اینکه تعدادی از آنها موفق نیستند به خاطر آن است که صرفاً از نمونههای دیگر این نوع کسب و کار تقلید کردهاند و از هیچگونه نوآوری و خلاقیتی در کار خود استفاده نمیکنند.
رضا الفتنسب در گفتوگو با میزان، در خصوص وضعیت کسب و کارهای اینترنتی، گفت: به عقیده من تقریبا تمام کسب و کارها به فضای مجازی ورود پیدا کردند. در حوزه کالا و خدمات میتوان گفت تمام صنوف وارد شدند و در واقع نمیتوانیم بگوئیم چه نوع کسب و کاری بهتر و بیشتر باید ورود پیدا کند.
وی در ادامه افزود: صنوف و استارت آپهایی که از طریق فضای مجازی فعالیت میکنند باید فعالیت خود را به گونهای ادامه و گسترش دهند که نیازها و مسائل مردم حل و رفع شود؛ با خلاقیت و نوآوری میتوانند کسب و کار خود را رونق دهند چرا که صرف ورود به فضای مجازی و کپی کردن از یک کسب و کار موفق اینترنتی صرفاً منجر به موفقیت آن کسب و کار تازه وارد نمیشود.
عضو هیئت مدیره اتحادیه و انجمن صنفی کسب وکارهای مجازی با اشاره به اختصاص ۱۴۰ مجوز به تاکسیهای اینترنتی اظهار کرد: اکنون بیش از ۱۴۰ کسب و کار در حوزه تاکسی آنلاین در اتحادیه وجود دارد که به آنها مجوز داده ایم.
وی در ادامه افزود: صنوف و استارت آپهایی که از طریق فضای مجازی فعالیت میکنند باید فعالیت خود را به گونهای ادامه و گسترش دهند که نیازها و مسائل مردم حل و رفع شود؛ با خلاقیت و نوآوری میتوانند کسب و کار خود را رونق دهند چرا که صرف ورود به فضای مجازی و کپی کردن از یک کسب و کار موفق اینترنتی صرفاً منجر به موفقیت آن کسب و کار تازه وارد نمیشود.
عضو هیئت مدیره اتحادیه و انجمن صنفی کسب وکارهای مجازی با اشاره به اختصاص ۱۴۰ مجوز به تاکسیهای اینترنتی اظهار کرد: اکنون بیش از ۱۴۰ کسب و کار در حوزه تاکسی آنلاین در اتحادیه وجود دارد که به آنها مجوز داده ایم.
وی افزود: اما تعدادی از آنها موفق نیستند علت آن این است که صرفاً از نمونههای دیگر این نوع کسب و کار تقلید کردهاند و از هیچگونه نوآوری و خلاقیتی در کار خود استفاده نمیکنند و همان سرویسهایی را ارائه میدهند که دیگر تاکسیهای اینترنتی هم ارائه میدهند بنابراین چندان استقبالی از آنها نمیشود آنها باید یک ارزش افزوده خاصی را ایجاد کنند و خلاقیت داشته باشند تا در بازار رقابتی بتوانند جایگاه خوبی را کسب کنند.
الفتنسب با تاکید بر اهمیت زیرساختها برای کسب و کارهای مجازی گفت: بحث فراهم بودن زیر ساخت در کسب و کارهای اینترنتی حائز اهمیت است. درحوزه فروش کالا بحثهای لاجستیکی به شدت مهم است. در طی این سالها وضعیت بهتر شده است، اما هنوز به نقطه مطلوب خود نرسیده است.
الفتنسب با تاکید بر اهمیت زیرساختها برای کسب و کارهای مجازی گفت: بحث فراهم بودن زیر ساخت در کسب و کارهای اینترنتی حائز اهمیت است. درحوزه فروش کالا بحثهای لاجستیکی به شدت مهم است. در طی این سالها وضعیت بهتر شده است، اما هنوز به نقطه مطلوب خود نرسیده است.
وی اظهار داشت: ما در لاجستیک محدودیت داریم. اکنون در لاجستیک صرفا شرکت ملی پست که به صورت مویرگی هم در کل کشور درحال خدمت رسانی است هرچند شاید این شرکت هم با کم و کاستیهایی روبرو باشد. ما باید تمام این مسائل را در نظر بگیریم. زیر ساخت دیگری که کیفیت آن اهمیت زیادی در کسب و کارهای اینترنتی دارد بحث سرعت اینترنت و نقاط پوشش دهی آن است که اگر کل کشور به اینترنت دسترسی داشته باشند میتواند در توزیع کار در فضای مجازی به طور موثری کمک کننده باشد.
وی در پایان مطرح کرد: اگر فردی از خدمت رسانی یکی از این کسب و کارهای اینترنتی شکایتی داشته باشد و اگر این کسب و کار مجازی مجوز اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی را داشته باشد آن شخص میتواند از سایت ecunion.ir مجوز آن کسب و کار را استعلام کنند و اگر عضو اتحادیه بود از طریق سایت اتحادیه میتواند شکایت خود را اینترنتی مطرح کند و شکایتشان به صورت اینترنتی دریافت و پاسخ داده میشود و اگر نیاز پیدا کند به مراجع بالاتر هم ارجاع داده خواهد شد.
وی در پایان مطرح کرد: اگر فردی از خدمت رسانی یکی از این کسب و کارهای اینترنتی شکایتی داشته باشد و اگر این کسب و کار مجازی مجوز اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی را داشته باشد آن شخص میتواند از سایت ecunion.ir مجوز آن کسب و کار را استعلام کنند و اگر عضو اتحادیه بود از طریق سایت اتحادیه میتواند شکایت خود را اینترنتی مطرح کند و شکایتشان به صورت اینترنتی دریافت و پاسخ داده میشود و اگر نیاز پیدا کند به مراجع بالاتر هم ارجاع داده خواهد شد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *